Samochód z lakierem holograficznym

Jak malować lakierem typu kameleon w sprayu?

Jak malować lakierem typu kameleon w sprayu? W celu uzyskania niezwykle atrakcyjnego efektu wizualnego na karoserii samochodu, motocykla czy nawet ramie rowerowej, można zastosować lakier typu kameleon. Jego aplikacja nie musi być związana z wizytą w lakierni – dostępne są zestawy w sprayu.

Lakier kameleon krok po kroku

Samochód nocąPrzed rozpoczęciem aplikacji farby należy dokładnie przygotować malowaną powierzchnię, oczyścić ją z zabrudzeń, a następnie, w krótkich odstępach, nakładać kolejne warstwy. Oprócz samego lakieru typu kameleon należy przygotować farbę podkładową oraz wykończeniowy lakier bezbarwny. Cały proces malowania lakierem w sprayu rozpoczyna się od przygotowania powierzchni. W przypadku samochodów należy zabezpieczyć wszystkie elementy, na przykład lampy lub klamki, a gdy jest to możliwe, trzeba je zdemontować. Malując ramę roweru, warto pozbyć się tymczasowo wszystkich innych elementów. Powierzchnia musi być sucha, odtłuszczona i pozbawiona pyłów. W przypadku zgrubień i deformacji należy przeszlifować je papierem ściernym o odpowiedniej gradacji. Wskazane jest utrzymanie temperatury pomieszczenia między 10, a 25 stopni Celsjusza.

Samochód z lakierem holograficznymPrzed malowaniem farba powinna zostać sprawdzona na kartonie – można dzięki temu ustalić, czy pigmenty zmieszały się już z rozpuszczalnikiem i można przestać trząść puszką, a zacząć właściwe malowanie. W celu prawidłowej aplikacji solidny lakier kameleon w sprayu należy nakładać z odległości około 25 centymetrów. Między kolejnymi warstwami należy zachować odstęp od 5 do 15 minut. Wówczas w żadnym wypadku nie należy szlifować i polerować powierzchni. Efekt kolorystyczny pojawi się już po nałożeniu drugiej lub trzeciej warstwy, kolejne będą go uwidaczniały, stworzą także silniejszą i odporniejszą powłokę ochronną. Zakończywszy aplikację właściwego lakieru, należy odczekać od 30 do 60 minut, zależnie od zaleceń producenta. Ostatni etap to nałożenie lakieru bezbarwnego, który także może być aplikowany z puszki ze sprayem. Lakier bezbarwny może mieć matowe lub błyszczące wykończenie. Dwie lub trzy warstwy odpowiednio zabezpieczą powierzchnię właściwego lakieru przed zadrapaniami.

Cały proces malowania przeprowadza się w pomieszczeniu, w którym nie wieje wiatr, co zapobiega zapyleniu powłoki. Ze względu na zawarty w lakierze rozpuszczalnik konieczna jest wentylacja pomieszczenia oraz stosowanie ubioru ochronnego – maski chroniącej drogi oddechowe, kombinezonu ochronnego oraz okularów. Powstała powłoka jest odporna na promieniowanie UV, nie płowieje i chroni karoserię auta w takim samym stopniu jak tradycyjny lakier kolorowy, zapewniając jednak niecodzienny efekt wizualny.