Każdy szuka własnego pomysłu na biznes. Nie ma rozwiązania idealnego. Dla jednych najważniejszy jest szybki zysk, dla innych innowacyjne rozwiązania, czy społeczne zaangażowanie projektu. Branża motoryzacyjna jest jedną z najpopularniejszych wśród przedsiębiorców. Powstają nowe warsztaty samochodowe, sklepy z częściami zamiennymi, czy komisy aut.
Koszt myjni a jej konstrukcja
Również myjnie samoobsługowe stają się coraz popularniejsze. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele. Przede wszystkim taka myjnia jest niewielka. Może mieć kilka stanowisk, ale wystarczą nawet dwa. Nie trzeba zatem kupować dużej działki, by założyć taki biznes. Myjnia nie jest ogradzana, więc nie wydaje się pieniędzy na ogrodzenie, nie zakłada się alarmu, bardzo niewiele osób decyduje się na kamery monitoringu. Koszty nadal nie rosną. Na koszt myjni składa się jednak przygotowanie terenu. Musi być on odpowiednio wyprofilowany i zamontowany odpływ wody. Podłoże musi być także wzmocnione, by konstrukcja myjni była stabilna. Myjnia ogradzana jest z dwóch stron, co znaczy, że można do niej swobodnie wjechać i wyjechać. Poza ścianami bocznymi stawia się zadaszenie. Konstrukcja jest wykonywana z metalu i tworzywa sztucznego. Oba materiały nie są drogie. Czasem można dostać też zniżkę, jeśli na myjni będzie znajdowała się reklama producenta.
Wtedy koszt myjni będzie mniejszy. Każda myjnia musi być wyposażona w specjalny system. Klient po wrzuceniu monety i wyborze programu będzie mógł umyć swój samochód. System musi umożliwiać mycie aktywną pianą, spłukiwanie wodą demineralizowaną, jak również woskowanie na ciepło auta. Takich produktów schodzi bardzo dużo podczas użytkowania myjni. Warto jest je kupować u producenta, dzięki czemu można sporo zaoszczędzić. Produkty muszą być na bieżąco uzupełniane. Do kosztów budowy myjni trzeba też włączyć zużycie wody. Będzie ono bardzo duże, bo najpierw auto się spłukuje, a potem myjnie z dodatkiem szamponu do samochodu – tu także potrzebna jest woda do jego spienienia. Co trzeba jeszcze dołożyć do kosztów budowy myjni? Będą to te same wydatki co w przypadku każdej innej działalności, czyli finanse przeznaczone na reklamę i marketing.
Myjnia samoobsługowa powinna posiadać stronę internetową, by klienci wiedzieli gdzie się znajduje, jak jest czynna, czy jakie ceny za usługi oferuje. Warto także postawić na reklamę lokalną. Można drukować ulotki, plakaty, wydrukować reklamę w lokalnej gazecie. Dzięki temu trafi się do grupy docelowej mającej korzystać z usług samoobsługowej myjni samochodowej.